30 ימי ניסיון - משלוח חינם בקנייה מעל 199 ש"ח

שמיכה כבדה לילדים

שנת הלילה היא פרק הזמן הכי חשוב ביום, בו אנחנו מרפים את גופנו, נחים וצוברים אנרגיה כדי לפתוח את היום הבא ערניים ורעננים. כמו כן, שינה טובה היא הכרחית לקיום חיים בריאים, שכן חוסר שינה עלול להוביל לכאבים בגוף, סחרחורות וכו, אשר פוגעות ישירות באיכות החיים וברווחה של הפרט.

כדי שהשינה תהיה מיטבית, בייחוד בקרב ילדים, צריך לדאוג לסביבת שינה נוחה ומזמינה, אשר תבודד את כל רעשי הרקע או כל דבר שיכול להוות מטרד, ותאפשר לשים את הראש על הכרית ולצלול לשינה עמוקה ומתוקה. הדבר בא לידי ביטוי בכמה מישורים – סביבה שקטה ונקייה מרעשים, כרית נוחה, סדינים נעימים, תנאי חשכה וכמובן שמיכה טובה. הכירו את השמיכה הפופולרית בגזרת אביזרי שינה לילדים, והיא שמיכה כבדה לילדים.

מחקרים מוכיחים – אנשים אוהבים להיות עטופים

על פי ממצאים ארכיאולוגיים, אבולוציית ההחתלה וההלבשה של תינוקות החלה עוד בימי קדם, אי שם לפני 4500 שנים בקפריסין וביוון. אלו הוכיחו באופן חותך – מזה זמן רב נוהגים לעטוף תינוקות בבגדים צמודים.

נראה כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתינוק עטוף חש הגנה, כך הוא ממעיט בבכי לפני השינה ופחות דורש להיות כל היום בין ידי ההורים. זה מסייע לו ברכישת שינה ארוכה ורציפה, ואם נאמר את האמת? גם להורים, שיכולים לגנוב עוד כמה שעות שינה ביום.

מהי שמיכה כבדה לילדים?

שמיכה כבדה כשמה כן היא, כבדת משקל. המשקל שלה מגיע למינימום 7 קילו, כאשר אותו הכובד מתפרש באופן אחיד לאורכה ולרוחבה של השמיכה. אף על פי שבשמיעה ראשונית זה עשוי להישמע מדי כבד עבור ילדים, בפועל זה מקור היתרון שלה. כאשר ילד מתכסה בשמיכה כבדה, היא מעניקה לו תחושה של חיבוק והגנה, משום שהיא עוטפת את כל הגוף. השמיכה הזו אידיאלית בייחוד עבור ילדים שסובלים מהתופעות הבאות:

  • הפרעות שינה
  • קושי להירדם
  • וויסות חושי לקוי
  • חרדות
  • לחץ
  • בעיות קשב וריכוז

כפי שאתם יודעים, לא כל מוצר מרגיש נוח ומתאים לכל אחד, וכך גם שמיכת כובד לילדים. יש ילדים שרק יחכו ללילה כדי ללכת לישון מכוסים בה, ובאותה נשימה יהיו ילדים שיעדיפו שמיכות קלות מסוג אחר.

לרכישת שמיכה כבדה לילדים לחצו כאן

בוחרים בשמיכות כבדות לילדים בהתאם למשקל

שמיכת כובד לילדים ממתנת את התנודות של הילד, מה שמשרה בו יותר רוגע. כדי שעדיין תתאפשר תנועה מינימלית, שלא תפגע במוטוריקה ובחופש שלו בזמן שהוא ישן, צריך לבחור שמיכה כבדה ששוקלת בהתאם למשקל שלו. לא מומלץ להשתמש בשמיכה שמיועדת למבוגרים, משום שהן עשויות להיות יותר מדי כבדות ביחס למשקל גופו של ילד.

איך בוחרים שמיכת כובד לילדים?

ישנם מספר דברים שצריך לשים לב אליהם בזמן שרוכשים שמיכה כבדה לילדים:

משקל השמיכה הכבדה

כאמור, משקל השמיכה צריך להיות מותאם לגופו של הילד. הוא צריך בין 10 ל20 אחוז ממשקל גופו הכולל (אפשר לחרוג בהתאם להעדפה אישית). נניח ילד ששוקל 25ק"ג יזקק לשמיכה כבדה ששוקלת 7 קילוגרם. ההמלצה תקפה גם לנערים, מבוגרים או חולים. ניתן למצוא בשוק שמיכות כבדות במשקלים שונים, וכך להתאים אותן למשקלו של הילד.

התאמה לממדי הגוף

השמיכה הכבדה צריכה להיות מותאמת לממדים של הגוף ולא לממדי המיטה! שמיכה שתכסה את המיטה בשלמותה יכולה להישמט לצדדים עם כל תנועה של הילד. מכורח העובדה שמטרת השמיכה הכבדה היא לעטוף את הגוף, חשוב לוודא שהיא אכן מכסה את הילד לאורכו ולרוחבו.

אורך השמיכה הכבדה

כל אחד אוהב לישון בתנוחה אחרת עם הרגליים. חלק אוהבים אותן מקופלות, מיושרות, משוכלות וכו'. חשוב לוודא שהשמיכה מכסה את כל הגוף, לא משנה באיזו תנוחה הילד אוהב לישון, כך שהיא תספק לו הגנה מלאה.

רוחבה של השמיכה

רוחבה של השמיכה תלוי בייעודה. אם הילדים חולקים מיטה אחת למשל, צריך שמיכה כבדה שתהיה רחבה דיה לכסות שניים. אם מדובר במיטת יחיד, השמיכה צריכה להיות מותאמת לרוחבו של הילד, כך שהיא אכן "תחבק" אותו ותספק לו הגנה.

אופן הכיבוס

תמיד מומלץ לרכוש שמיכה כבדה ופשוטה, אשר מגיעה עם כיסוי שמיכה. ההמלצה נובעת מהיכולת להפריד בין השניים ולכבס אותם בנפרד. יצרנים ממליצים על כיבוס ידני וייבוש בתלייה, מבלי להשתמש במייבש כביסה כדי לא להזיק לבד.

יצרנים ממליצים לכבס שמיכה כבדה לילדים במכבסה, משום שלהם יש מכונה עם פתח קדמי, שממזערת את הסיכוי לנזקי כביסה. הייבוש בתלייה נובע מהעובדה שהיא ממולאת במיקרו כדוריות זכוכית.

לרכישת שמיכת כובד לילדים לחצו כאן

ועכשיו לפן הפרקטי – כיצד עובדת השמיכה הכבדה?

שמיכת כובד לילדים מביאה לשחרור הורמונלי, דבר שתורם מאוד להרפיה של הגוף ורגיעה של הנפש. התהליך הזה קורות הודות ללחץ שמפעילה השמיכה הכבדה על גופו של הילד עם החיכוך שלו בה, שגורמת לשחרור של אנדורפינים וסרוטונין. כל אלו מדמים רגשות שצפים כאשר ילד חשוף לחיבוק או למגע של הורה, בין היתר חיבה ותחושת מוגנות מפני גורמים שעשויים להוות מטרד ביומיום. כאשר שורים בו רגשות חיוביים הוא ירגיש יותר בטוח בשנתו, ויירדם יותר מהר מהרגיל.

קצת נתונים מדעיים – המלצות של מומחים על שמיכה כבדה

שמיכה כבדה לילדים היא לא רק בגדר מיתוס או אגדה, אלא הוכחה על ידי מומחים כמומחית ביצירת אפקט שמדמה חיבוק, ומוביל לרגיעה של מערכת העצבים.

מחקר שנעשה בשנת 1992 אישר כי השפעתה החיובית של שמיכת כובד לילדים נובעת מהלחץ העמוק שהיא מפעילה ומההשלכות שיש לכך על גופו של הילד.

עוד מחקר שעשו בשנת 2008 הוכיח ואף הדגים את התועלת הרבה שיש לשמיכה הכבדה, עבור מי שסובל באופן תדיר מחרדות ומלחץ נפשי.

מהן ההשפעות של שמיכות כבדות על מבוגרים?

ככל שעולים בגיל, כך באופן טבעי הלחצים והמתחים עולים, כתוצאה מהתרחשויות שונות. לשמיכה כבדה יש יתרונות רבים עבור מבוגרים, משום שהיא מסייעת גם בטיפול באותו מתח יומיומי שפוקד אותם, וגם בנדודי שינה. נוסף על כך, השמיכה מסייעת למי שנוטה להירדם ולקום לסירוגין במהלך כל הלילה, ומאפשרת שינה רצופה וממושכת. אין ספק שלקום מעת לעת במהלך הלילה זה דבר שקורה לכולם, אבל הקימות האלו קורות לפרקי זמן קצרים במיוחד, ולרוב אנחנו אפילו לא זוכרים את אותם הרגעים.

היבט נוסף הוא שינה על הצד לשם הקלת סימפטומים לסובלים מדום נשימה חסימתי בזמן השינה. הרבה מתקשים להתרגל לכך באופן טבעי, דבר שיכול להיפתר באמצעות שימוש בשמיכה כבדה.

רוצים מידע נוסף?

יש לכם שאלה? רוצים לדעת מידע נוסף? יש דברים שלא קיבלתם להם מענה כאן באתר? השאירו פרטים כאן למטה, נציג שלנו יחזור אליכם וישמח לעזור ולתת מידע נוסף.

crazy SPRING

הנחה לזמן מוגבל!

עד 300₪ הנחה לרכישת שמיכה כבדה

30 ימי ניסיון עם אפשרות להחזרה/החלפה
משלוח מהיר חינם עד הבית

זמן אספקה 1 עד 5 ימי עסקים
(זמן משלוח ממוצע 24 שעות)
*שירות המשלוחים שלנו פעיל גם בימים אלה, עלולים לחול מעט עיכובים עקב גיוס מילואים נרחב בחברת המשלוחים*

*ההנחה כבר מעודכנת באתר*